2008. december 7., vasárnap

Cheesecake brownies

Ezt a receptet is próbáltam már korábban, de nem fényképeztem és nem is volt sok kedvem akkoriban megírni, szóval most kerül rá csak sor.
A vendégség második süteménye lett ez a fantasztikus cheescake brownie....igazi Amerika-íze volt...amit nem tudok pontosan megfogalmazni, hogy milyen, de ilyesmi...

A recept eredetijét itt találta, a Macikonyhán- ez a név azt hiszem a kedvencem lett az összes közül...mellesleg a receptek is nagyon jók és a képek is nagyon szépek.
Persze ilyen-olyan okból egy minimálisat változtattam az arányokon, de tényleg csak keveset.

Hozzávalók:
85 g vaj
140 g étcsokoládé
130 g cukor
2 tojás
70 g liszt
1 ek. édesítetlen kakaópor
egy csipet só
1 tk. vaníliakivonat
80 g apróra darabolt étcsokoládé
250 g Philadelphia krémsajt….igen, igen a süti költséges
1 tojássárgája
75 g cukor
pár csepp vanília kivonat

Az összetördelt csokit és a vajat mikróban felolvasztottam…így biztosítottam magamnak, hogy nem fog leégni lábosban.180°C fokra előmelegítettem a sütőt, és kivajaztam az ikejás quiche formám. Tudod, hogy a brownie-t eredetileg kis darabokra vágva tálalják, de úgy gondoltam így szebben mutat majd a sütim a vendégségben.
A felolvadt csoki-vaj keverékbe belekevertem a cukrot, majd a tojásokat. A lisztet elvegyítettem a kakaóporral, vaníliával, a sóval és az apró kockákra darabolt csokival, majd a folyékony masszához öntöttem és homogén tésztát kevertem belőle. Ezt beleöntöttem a kivajazott formába.
A felső, krémsajtos réteghez simára kevertem a Philadelphiát a cukorral, a vaníliával, és a tojás sárgájával. Rákanalaztam a barna tészta tetejére, majd egy késsel igyekeztem bele szép márványos mintát keverni…azt hiszem ezen van még mit dolgoznom, de gyakorlat teszi a mestert.

Betoltam a sütőbe és 35 percig sütöttem.
Remek visszajelzéseket kaptam…én nem kóstoltam meg…na ez volt a nagy hátránya a quiche-formának.

Nincsenek megjegyzések: