2008. december 7., vasárnap

Meggyes morzsasüti

Hahaha visszatértem a főzők és az evők sorába...oké...talán csak nagyjából, mert ugye a dió méretűre összeszűkült gyomrom nem bírna elsőkre túl sokat...ehh micsoda kár...mennyi finom étel van ezen a világon...heh viszont ennyi bókot is rég kaptam már...jah, igen azok a rejtélyes betegségek...léleknek nem, szexepilnek gondolom annál jobbat tesz...de csak fecsegek itt összevissza, úgy látszik hiányzott az írás....

visszatérésemet megünnepelendő, szülőanyám megkért süssek vendégségükre valami finomat...és ahogy egy nagyon kedves kollegám fogalmazott...ez kb a legnagyobb bók, amit szülő adhat a gyermekének...vagy valami hasonló...idén korán érkezik a karácsony:)

szóval a megtisztelő felkérést kihasználva két süteménnyel is készültem.

Az első volt ez a meggyes morzsás süti.
A recept nem lesz újdonság, hiszen almás és barackos változatban már elkészült...de meggyesen is kíváló:)
legalábbis nagyon kedvesen nyilatkoztak róla a fogyasztók!
Íme a receptem, amit nem mellesleg a Mesterkiadós-receptekből szereztem. Tekintsd meg itt!

Hozzávalók:

Tésztához:
8 dkg liszt
4 dkg zabpehely
10 dkg vaj
3 ek porcukor
500 g fagyasztott meggy
5 ek barnacukor

A meggyet a kedvenc ikejás formámba pakoltam és megszórtam a cukorral.

Közben összeállítottam a tésztát. Nem volt nehéz, bár nekem elsőre egy kicsit ragadós lett, ezért a száraz hozzávalókból én egy kicsit többet adtam hozzá. Amikor olyan omlóstészta külseje lett, akkor rámorzsoltam az almára, úgy hogy egyenletesen lepje be.220 fokos előmelegített sütőben sütöttem 20-25 percig, majd még kb 5ig, mert nem tűnt elég barnának a teteje.


igen, itt be kell vallanom elkövettem minden szakács legfőbb bűnét...lementem a házban lévő boltba...ahol a tervezettnél egy kicsit tovább nézelődtem...még szerencse, hogy nem barnult meg túlzottan a vendégség-süti teteje....hát ja, ne próbálj ajándékot venni, amikor éppen sütsz...tanulság a jövőre!


Nincsenek megjegyzések: