2011. május 1., vasárnap

Joghurttorta csokiöntettel és grillázzsal

Rögtön az elején bevallom, nem voltam képes grillázst készíteni. a végeredmény elsősorban Vera műve (megmentette a desszertet :)), de a torta az enyém, szóval azért nem olyan rossz az arány.
a receptet a blikk nők konyha újságból szedtem. blikk nők és Zsófi. blikk nők és Zsófi. fellengzős lenne amit most leírnék szóval kihagyom. annyit hozzáteszek, h mint mindig módosítottam, itt a piskóta helyett egy egyszerű keksz alapot csináltam.

amúgy ebben a pillanatban döntöttem el, h a bejegyzéseknél könyvajánlót is szeretnék. most fejeztem be Háy Jánostól A gyerek című regényt és egészen odavoltam. olyan elképesztő egyszerű eleganciával mutatja be a legkülönfélébb emberi sorsokat,h hihetetlen. akit érdekel holnap viszem vissza az Andrássy könyvtárba.

Jöjjön a recept is már végre.

Hozzávalók:
kekszalap:

1,5 bögre darált keksz
3/4 bögre zabpehely
3 ek porcukor
10 dkg olvasztott vaj

Joghurtos réteg:
450 g joghurt
1 dkg zselatin
15 dkg porcukor
10 dkg fehér csoki
5 dkg étcsoki
2 dl habtejszín

Grillázs:
15 kg cukor (fele nád)
10 dkg aprított mandula

Csokimáz:
1 dl tej
2 dl habtejszín
2dkg kakaópor
15 dkg étcsoki
0,5 dl csokis krémlikőr

A kekszalaphozz mindent egy tálban összekevertem, majd belelapogattam egy 25 cm-s kapcsos tortaforma aljába. és betettem a hűtőbe amíg a többit összeállítottam.

A joghurtot és a cukrot összekevertem, majd hozzáadtam a összevágott csokikat és a felvert tejszínhabot és az elkészített, kihűtott zselatint.

ezt ráöntöttem a kekszalapra, majd jól letakarva betettem a hűtőbe. kb 6 órát állt, de szerintem lehet kevesebb is.

A csokiöntet elkészítése már az aktív vendégségidőszakban történt, egyszerre a grillázsmentési akcióval.
felforraltam a tejet, a tejszínt a kakakóval, majd beleöntöttem a csokit és a likőrt. nélküle is jó lehet a torta, de a csokiöntet ugye mindig MENŐ. ugye?

a grillázshoz még annyit, h miután a cukor karamellizálódik egy olajozott alufóliára kell kiszedni a forró cuccot, majd kihűlve lehet törni.

én tízből nyolcat adok ennek a tortának.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Én 10-ből 10-et adok ennek a tortának! :)
p

Gubomano-Zsofi írta...

ezzel a hozzáállással bármikor szeretettel viszontlátlak a béke szigetén!

Névtelen írta...

Kedves Gasztroblogger!
A finom étel alapja a kreativitás, a bátor és harmonikus fűszerezés, valamint a minőségi alapanyagok használata. Nincs ez másként a legkisebbek esetében sem, csak a 6 hónapos-3 éves babáknál még arra is vigyázni kell, hogy a felhasznált alapanyagok megfeleljenek az adott korosztály igényeinek. Egy kismama számára mindig nehéz eldönteni, hogy mit adjon enni a babájának, hogyan főzzön számára a konyhában, és miben tér el a felnőttek étkezése a kicsik babaételétől. Nekik kíván segíteni a Nestlé Babarecept Versenye, amelyre szeretnénk a konyhában otthonosan mozgó gasztrobloggereket is meghívni. A táplálkozási irányelveknek megfelelő legkreatívabb recepteket a Nestlé értékes ajándékokkal jutalmazza. A legjobb és legérdekesebb ételeket majd a nagyközönség választja ki szavazás útján.
Bízunk benne, hogy sokan elfogadják a felkérésünket és részt vesznek majd a versenyen. A recepteket 2011. május 15. és 2011. június 15. között várjuk. További információt a www.mitegyenababa.hu, és a www.babareceptverseny.hu weboldalakon találhat.