2011. május 1., vasárnap

Medvehagymás pogácsa


A tegnapi főzős nap volt. meg alvós. nyomtam egy laza háromésfélórás szundit. nem mintha nem férne rám. az elmúlt egy hét volt a diplomamunkamóka vége. persze korábban elhatároztam, hogy nem hagyom az utolsó percre, nem fogok idegbetegen szerkesztgetni, felárral expresszköttetni... persze mindez nem valósult meg és az elmúlt hétköznapkat átlagosan három órányi alvással csináltam végig.

na de igazából a medvehagyma a lényeg.
idén találkoztunk először és szerelem volt első látásra. sajnos nem lesz egy tartós kapcsolat ugyanis nemsokára itt a szezon vége, de jövőre vele újra ugyanitt. vagy valami hasonló.

a medvehagymás pogácsa alapja Anyu túróspogija. annyi különbség, hogy van benne medvehagyma. mert mostanában mindenben van medvehagyma ami kikerül a gubomanokonyhából. (és gyakorlatilag minden ami a lakásból kikerül medvehagyma illatot áraszt magából)

nem vagyok ma kreatív, nem tesz jót az első szabad hétvégémen ez az eső.

szóval a recept:

25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
25 dkg vaj
25 dkg félzsíros túró
12 szál medvehagyma- apróra vágva


először a lisztet, sót és vajat gyúrtam össze, majd ehhez adtam a túrót és a medvehagymát. amikor összeállt fóliába csomagoltam és betettem a hűtőbe, h addig szundizzon mint én.


a rozslist miatt a tészta nyújthatatlan ezért nem szaggatom, hanem kis gombócokat gyúrok belőle. általában megkenegetem a tetejét tojással, de tegnap ezt nem tettem.



állítom, h ez a legjobb pogirecept! más szerint is. azt hiszem :)

amikor elkezdtem ezt a számot hallgattam. a vendégek megérkezése előtt szintén. szeretem ezt a számot!



Nincsenek megjegyzések: