2008. február 12., kedd

A tökéletes bulisüti: fekete-fehér pite





Mindig jó amikor olyan vendégek jönnek, akik hozzák magukkal a vacsit, így neked csak a desszertről kell gondoskodni....és akkor választhatsz valami olyan receptet, amit már tök rég meg akartál csinálni, csak eddig mindig túl macerásnak találtad:)




Hozzávalók:
tészta:
2 tojásfehérje
1/2 bögre cukor
200g kókuszreszelék
1/4 bögre liszt


A tojásfehérjéket habbá vertem (és éljen végre kipróbáltam sütihez az új robotgépemet:)) majd fokozatosan hozzátettem a cukrot, majd a lisztet és a kókuszreszeléket. Nekem valahogy kanállal nem igazán sikerült összekeverni, ezért jól nekiestem kézzel és úgy már sokkal sikeresebb voltam. A kész tésztát 24 cm-s tortaformába nyomorgattam, úgy hogy 3 cm-s peremet készítettem neki, majd 180 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem (kb 20 perc).



Miközben a tészta sült és hült elkészítettem a tölteléket.


2 tojás sárgája
3/4 bögre tejszín
170 g étcsokoládé
170 g fehér csokoládé
2/3 bögre tejföl



Két részletben kellett készíteni. Először összekevertem a tejszínt és a tojássárgáját egy hőálló tálban, majd ezt egy forróvizes lábos felé tettem, így melegítettem, amikor kicsit átmelegedett, akkor beletettem az étcsokit és ezt felolvasztottam, majd addig melegítettem, amíg teljesne homogén nem lett.


Ugyanígy forróvíz felett olvasztottam meg a tejfölt és a fehércsokit. Miután mindkettő felolvadt kicsit hagytam kihülni.

Majd szépen fokozatosan belekanalaztam az átsült formába. Amikor az összeset beletettem egy villával szépen összekevertem a csokikrémeket, hogy márványos legyen.





Kb. 2-3 óráig állni hagytam, hogy szépen megdermedjen, hogy jól lehessen szeletelni.



Nagyon jó és szép süti...legalábbis azt hiszem minden vendégemnek izlett:)




2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Végül is külön-külön is rákanalazhattad volna a csokit és kétrétegű csoki lett volna tetején (az a költői kérdés persze, hogy miképpen szebb: ha az étcsoki van alul vagy ha az étcsoki van felül?). Sőt, esetleg egy-két gyümölcsdarabot lehet a tetejébe illeszteni (málna vagy ilyesmi). Nagyon tuti egyébként a recept, azt hiszem, ezt én is kipróbálom :-)

Gubomano-Zsófi írta...

tettem volna én rá gyümit, de valaki a társaságból (hmmmmm, Vera) irtózik tőle:) így marad a csoki