2008. február 28., csütörtök

Rakott zöldbab

Kb fél évenként rámjön egyfajta mánia, általában a délutáni órákban, hogy azonnal, muszáj rakott zöldbabot ennem. Persze ilyenkor általában semmi sincs otthon ami kell hozzá, tehát nyűgösen munka után megyek be közértbe....ami amúgy sem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé, mert a SPAR-ban mindig sokan vannak és utána meg sokat kell cipelni. Na mindegy, nyűgös vagyok...lassan egy hete nem kapok már levegőt és úgy érzem, hogy egyszerűen soha nem is fogok már normálisan, orron keresztül lélegezni.


Na szóval akkor a rinyálás helyett rátérek a receptre:


Hozzávalók:

fagyasztott zöldbab ( a „french cut" a legjobb, de persze a legdrágább is, így marad a normál)
tejföl
főtt tojásreszelt
sajt
sok-sok só


A legjobb az elkészítésben, hogy baromi egyszerű...és mivel és szeretek réteges cuccokat készíteni, jó móka is:)

Először jön egy réteg zöldbab, majd tejföl, majd tojás, majd tejföl, majd zöldbab, majd tejföl, majd tojás, majd tejföl, majd zöldbab egészen addig amíg az alapanyagok elfogynak. Az utolsó réteg pedig a reszelt sajt, ami persze a legfinomabb része az egésznek. Elöször sütöm fólia alatt, aztán megpirítom a tetejét...sütési időt nem írok, mert én elég lusta vagyok és nem főzöm meg előre a zöldbabot, tehát én kb 2 óráig olvasztom-sütöm a cuccot...



A legjobb az egészben, hogy ez egy olyan étel, amit egyszerűen lehetetlen elrontani.

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húha, ilyet csinálj egyszer nekem is, kérlek, mert valószínűleg nagyon szeretném...légysziiii..
Egyébként a sót hova adod? A rétegeket külön-külön sózod, vagy a tejfölbe kevered, vagy hova?? Mindenesetre már most éhenhalok, és csorog a nyálam..reggel 8:45 kor!!! Marha jól néz ki...R

Gubomano-Zsofi írta...

SÓT MINDENHOVA :)

Egedi Barbara írta...

Husi nincs benne? :(

Gubomano-Zsófi írta...

no husi today:)

Névtelen írta...

Na, megkóstoltam, és fantasztikus volt!! Majdnem rosszul lettem, sőt, tulajdonképpen kicsit rosszul is voltam, annyit ettem belőle!!!