2008. szeptember 1., hétfő

Chocolate chip cookie- csokis keksz

A múlt hét hangulat szempontjából nem volt a lagjobb…és még végy ehhez hozzá egy irodai költözést, ami mindent megdob. Na mindegy a terápia és a költözködés apropóján sütöttem a cookie-kat. A receptet a Fűszer és Lélekről szereztem. És bár az én sütijeim nem lettek olyan tökéletes formájúak, az ízük fantasztikus volt.

Jobb kedvem is lett elég hamar a sütés során, meg másnap, amikor mindenki halálra dicsért a munkahelyemen. Szóval ajánlom mindenkinek, aki étellel szeretné belopni magát kollegái szívébe.

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 ek kakaópor
1 csipet só
1 tk. sütőpor
25 dkg étcsokoládé
20 dkg puha vaj
2 tojás
25 dkg cukor
2 cs. vaníliás cukor
1 kk fahéj


A csokit apró darabokra vágtam (ok nem én, hanem nagy kedvenc segítőm, Rita) egy vágódeszkán—nehéz feladatnak tűnt, örültem, hogy nem én csináltam. A tojást habosra kevertem a vajjal, majd beleszórtam a cukrot. A lisztet eldolgoztam a sütőporral és a fahéjjal, kakaóval, beleszórtam a csokit. Jó homogén kis masszát csináltam belőle, majd kanállal sütőpapírra szedtem. A helyes kis halmok a sütés folyamán „szétfolytak”, igazi cookie formájuk lett. Előmelegített sütőben 180 fokon sütöttem 12 percig. Amikor letelt az idő a sütikék még nagyon puhák voltak, de egy idő után megszilárdulnak, tehát nem kell aggódni.

Tízből tíz a Gubomanotetszésskálán:)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Háátt..igen, igen..a nehéz munka rám maradt :) De ne izguljatok drága Gubomano-olvasók, a nagy munka mindig meghozza gyümölcsét, főleg ha Gubomanónál készül. Az illatról és ízről csak annyit, hogy én az aznapi zöldségnapomat lazán félredobtam, és hát nem bántam meg! Tényleg 10 pontos finomság! R

Névtelen írta...

Az egész család és baráti körünk hálásan köszöni a receptet. Az utóbbi pár hónapban, amióta felfedeztem ezt az oldalt, többször is elkészítettük, mindig nagy sikerrel!
Marcell

Gubomano-Zsófi írta...

Hát ennek igazán nagyon-nagyon örülök.
Nemsokára kerülnek fel új receptek, csak mostanság eléggé ellustultam a postolásokat illetően!

Dori írta...

szia! nagyon megtetszett a blogod!
azt szeretnem kerdezni h a leirt recept alapjan kb hany darab sutit lehet kesziteni vagy hany fore jo?

koszi a valaszt!