2008. augusztus 31., vasárnap

Csokis- túrós kalács

A clafoutis sikertelenségétől nem elkeseredve, ugyanarra a vendégségre (és azóta újból terápiás céllal) készítettem a Fakanál Recepttárból ezt a süteményt. Felkerült a kedvencek közé...a clafoutisnál történt fanyalgások homályba merültek, újból édes konyhatündérnek éreztem magam. Ami jó, terápiás, nyugtató.


Hozzávalók:
4 tojássárgája
20 dkg cukor
20 dkg liszt
1 tasak szárított élesztő
40 dkg túró
15 dkg felaprított csokoládé
2 tojásfehérje

A tojássárgákat habosra vertem a cukorral, majd hozzáadtam a lisztet, az élesztőt, a túrót és a csokit. Ehhez adtam a kemény habbá vert tojásfehérjéket. A masszát egy 25 cm-es kapcsos tortaformába öntöttem, majd 180 fokos előmelegített sütőben 60 percig sütöttem úgy, hogy az első 40 pecben egy sütőpapírral takartam le a tetejét.

Tálalás előtt megszórtam porcukorral.


Ez a süti minden kipróbáló szerint legalább 9 pontot kapott az 1-10 Gubomanoértékelőskálán :).

Nincsenek megjegyzések: