2009. január 27., kedd

Mi kerüljön a dobozba I.- hát diós kiflikék

Mi kerüljön a dobozba? Tették fel egy gasztrós újságban a kérdést azzal kapcsolatban, hogy milyen ételeket lehet egyszerűen munkába vinni.
Az én dobozaim teljesen mások voltak. Az én dobozkáim ugyanis karácsonyra készültek.
Egyértelmű volt, hogy valamilyen aprósütemények kerülnek, majd bele, de a pontosítás csak több napnyi gondolkodás után született meg.
A diós kiflikék és a linzerszívek elég egyértelműek voltak, de fennmaradt a kérdés, hogy mi történjen a sok tojásfehérjével. Internetes gasztroblog-böngészés után találtam rá arra a receptre, amelyikből végül elkészítettem a mogyorós habcsókokat. De először nézzük meg miért is keletkezett annyi „felesleges” tojásfehérje.


Hozzávalók:
20 dkg liszt
14 dkg margarin
10 dkg porcukor
½ csomag vaníliás cukor
10 dkg darált dió
1 tojás sárgája
1 ek tej

Vaníliás porcukor---sok

A margarint liszttel elmorzsoltam, majd szépen hozzáadtam a többi hozzávalót, amíg egy omlóstészta jellegű tészta keletkezett. Ezt egy csomó órára beraktam hűlni a hűtőbe, közben elkészítettem a tojásfehérjékből a következő poszt mogyorós habcsókját.

A nagy meglepetés akkor ért, amikor Zsuzsa átjött segíteni a kiflikék elkészítésében. Ugyanis a tészta nagyon morzsolódott, amire nem találtunk okot. Meg akkor sem voltam teljesen jó passzban, tehát a kiflik készítését nagyon hamar meguntam és úgy gondoltam, hogy a tél és az ünnepek jegyében inkább készítek hógolyókat.

A kis kifliket majd a gömböket sütőpapírral kibélelt tepsire pakoltam és 180 fokos előmelegített sütőben 10-12 percig (kóstolóspróba) sütöttem, majd még forrón meghempergettem a vaníliás cukorral összekevert porcukorban.

A sütinek a karácsonyi bulimon, a dobozban és a családi karácsonyon is nagy sikere volt.


Nincsenek megjegyzések: