2009. január 29., csütörtök

Nagy lemaradás pótlása és a 100. bejegyzés ünneplése

Ez a leírás és a képek is október elején készültek, de mostanáig nem tudtam közzétenni. Nem baj legyen ez méltóan a 100. bejegyzésem. Juhéjjj!

Zsuzsa tanult már hetek óta. Ilyenkor, mint a többi jeles eseménykor szeretek sütni. Most tanulós-sütit készítettem. Olyat akartam választani, amit jól lehet rágcsálni, egyszerű és finom. Így esett erre a csokis-mogyorós sütire a választásom, amit Latsiakonyhájában találtam. Előtte még sohasem használtam sűrített tejet, de hogy Jánost idézzem „ezentúl mindenre ezt kell tenni”. Jó, talán azért nem mindenre, de tény, hogy isteni lett a süti.

Hozzávalók:

30 dkg darált keksz
15 dkg vaj
20 dkg tejcsoki
3,5 dl édes, sűrített tej
15 dkg dió
15 dkg mogyoró

A darált kekszet összedolgoztam a puha vajjal, majd ezt egy sütőpapírral kibélelt tepsibe nyomkodtam. Rászórtam az összetört tejcsokit, majd az összeaprított diót és a mogyorót. Az egészet meglocsoltam a sűrített tejjel, majd
180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöttem.
Mielőtt felszeleteltem volna hagytam kihűlni.

A visszajelzésekből úgy tudom, hogy tanuláshoz és csak általános nassoláshoz is tökéletes volt a sütim:)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csokis-mogyorós-diós álom! Zsuzsa igazán szerencsés...R