2009. január 27., kedd

Mi kerüljön a dobozba II.- természetesen mogyorós habcsók

A tojásfehérjék felhasználásának szüksége adott volt, a mogyorós habcsók ötlete viszont innen származott.

Hozzávalók:
8 tojásfehérje
80 dkg darált mogyoró
80 dkg cukor
8 evőkanál kakaópor

Ez, mint láthatjátok az eredeti recept négyszerese...hát igen, ennyi kell ahhoz, hogy a közeli barátaid dobozaiba sok süti jusson.

A fehérjéből kis sóval habot vertem, majd hozzáadtam a cukrot és nagyon kemény habbá vertem. Ebbe nagyon óvatosan egy tortalapáttal beleforgattam a darált mogyorót és a kakaóport. (Imádom a darálómat! Annyira szuper! Tavaly még órákig szenvedtem volna egy ilyen mennyiség megdarálásával. Most pedig secperc alatt kész lettem).
Sütőpapírral bélelt tepsire kisebb halmokat kanalaztam a masszából, úgy hogy hagytam egy kis helyet a két púp között, majd 170 fokos előmelegített sütőben 12 percig sütöttem.

Így lett kb 40 darab...és kettőt meg is kóstoltam... nem volt rossz, bár annyira nem vagyok egy nagy habcsókos.
De volt olyan akitől nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam.
Így amikor 23-án átéltem a szokásos karácsony előtti depressziómat, akkor nagyon jól esett a dicséret.

Nincsenek megjegyzések: