2009. január 27., kedd

Sajtkrémleves pisztáciával

A zord tél bekövetkeztével és a diétás szezonnak köszönhetően igyekszem minél több levest enni. Amúgy is nagyon szeretem, de valahogy ritkán főztem. Most viszont eldöntöttem, hogy rendszeresítem a levesfőzést. Ennek első lépése az volt, hogy megvettem magamnak karácsonyra a 500 leves című könyvet és hetekig csak nézegettem (hát, igen éljen az a elkurvult fogyasztói társadalom élén velem). Második lépésben félretettem a könyvet és előbányásztam egy olyan levesreceptet, amit több mint egy éve nyomtattam ki (hát azok a csodás idők amikor még volt a közelemben színes nyomtató), az egyetlen gasztoblogról, amit akkoriban olvastam. Most már gyakorlatilag gasztroblog függővé váltam, de a ma is ez az egyik kedvencem.

Szóval a recept eredetileg a Domestic Goddess-en volt.

Hozzávalók:
8 dl zöldségleves (én mostanában csak Bio leveskockát használok)
1 dl tejföl
2 ek. liszt
15 dkg natúr krémsajt
5 dkg reszelt parmezán
2 dkg reszelt trappista sajt
10 dkg pisztácia
bors


Az elkészítés nagyon egyszerű volt, hiszen az eredetiekkel ellentétben én nem forráztam le a pisztáciákat, hanem rajtahagytam a kis barna héjat.
A levest besűrítettem a lisztes tejföllel, hozzáadtam a sajtokat, fűszereztem és összeforraltam. És kész is lett a nagyon finom, hihetetlenül laktató leveském.
Vacsora lett belőle két személynek és pluszba még két ebédhez leves munkába.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nekem olyan fura a pisztácia és a sajt együtt..de hát végülis milyen íze lett? MI dominált? A sajtok miatt nem lett nagyon erős ízű a leves?
R