2009. február 19., csütörtök

Gombás rakott brokkoli

Maga a főzés már jó két hete történt, de a bejegyzés mindenféle hülye elmaradás miatt csak most valósul meg.
Észrevettem mostanában, amióta fanatikusan csak gasztroblogokat olvasok szinte minden receptem alapját valamelyik kedves blogger-kolléga oldaláról szerzem. Így történt ez most is. Bár most is eszközöltem egy kevés változtatást.

Hozzávalók:

1 kg brokkoli
30 dkg darált marhahús
néhány szem gomba
egy kis vöröshagyma
2 tojás
10 dkg füstölt sajt
oregáno, bazsalikom
só, bors

A brokkolit (most lusta voltam és mirelitet vettem) puhára pároltam. A hagymát apróra vágtam, és a felét a forró olíva olajon megpirítottam, majd a darálthússal megpároltam A fűszereket a végén kevertem bele. A gombát is felszeleteltem,és a hagyma másik felével és a sóval, borssal puhára pároltam. Egy tűzálló tálat kivajaztam, beletettem a brokkolit és a húst, majd a gombát. Ráöntöttem a felvert tojásokat, és az egészet megszórtam a reszelt sajttal. Legközelebb én ezt a két tojást biztos, hogy kihagyom. Nekem azok a részek sokkal jobban ízlettek, ahova nem jutott a tojásból.

180 fokos előmelegített sütőben 30 percig sütöttem. Nemcsak nekem, hanem Ritának is ízlettJ Jól jött a hülye Norbi kickbox edzés után. Mert a rakott brokkoli sokkal jobb mint Norbi...és ez egy vitathatatlan tény:)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Igen, tényleg tanúsítom, hogy nagyszerű volt! Én azóta csináltam hasonlót, csak a tojást és a húst kihagytam, ellenben paradicsomszeleteket is tettem a sajt alá, Nagyon finom bármely változat! Próbáljátok ki!
R

Gubomano-Zsófi írta...

Lehet hogy a héten kipróbálom úgy is...most olvastam hogy a paradicsomban lévő likopin gátolja az öregedést...és sokáig akarok még ilyen szép maradni:)
mindenesetre kipróbálom majd, de nem a holnapi találkánkon, mert arra már mást terveztem:)