2009. február 17., kedd

Paradicsomos túrós lepény

Kevés rágcsálnivalót sütöttem a hóhérdiéta óta...részben azért mert nem nagyon voltak vendégeim részben azért mert általánosságban elegem van, szebb szavakkal kurvára kivagyok már az egésztől. Könnyebbé teszi az elviselést ha találok valami olyan finom receptet, amit könnyen át tudok formálni olyanra amit még meg is ehetek. Na ilyet találtam pár hete itt. És pár apróbb változtatás és készen is van a tökéletes nassolnivaló spontán Juno-nézés mellé. Kevés film van amit annyira szeretnék, mint a Juno. Mert hihetetlen szövegek és karakterek vannak benne és hogy egy másik kedvencemet idézzem: „the soundtrack kicks ass”!
Sokszor láttam már, és sokszor fogom még az biztos. Egy tökéletes péntek esti film egy olyan péntekre, amikor nincs kedved kimozdulni, mert nagyon elfáradtál.
De mibe is fáradtam el? Hiszen aznap nem dolgoztam...szabadságon voltam...délelőtt még sűrű ködben mentem fel a várba, de mire végeztem a Vajda kiállítással, már gyönyörű idő volt. A kiállítás minden intelem ellenére nekem nagyon tetszett. Megdöbbentő volt számomra, hogy egy ilyen fiatalon elhunyt művésznek mennyi korszaka lehet. Még pár napig megtekinthető, mindenkinek ajánlom.
A kiállítás után pedig irány a turkálótúra...tudniillik hihetetlen csökkenésemhez lassan egy új ruhatárra is szükségem van...és ott akkor a Kossuth utcában ért a hidegzuhany...bezárt a kedvenc turkálom...egyszerűen nincs többé...nem baj, nem kell búslakodni, találtam egy újat...vettem is egy farmerkabátot, amiben egész tavasszal fogok nyomulni és egy kis nyári ruhát, ami most a nagy mínuszokban elég abszurdnak hat...
Utána pedig egy kis lődörgés és üldögélés a Liszt Ferenc téren és a Szimplában...zaklató beszélgetéssel, hogy hogyan is fogjuk tudni kezelni ha majd lesznek gyerekeink és azok még kamaszodni is kezdenek...szóval csupa light dolog...

Na és most hogy regényt írtam a szabadnapomról íme a recept:

Hozzávalók:
A paradicsomos tésztás részhez:
egy 40 dkg-os darabos paradicsomkonzerv (legközelebb egy kicsit többet raknék bele)
egy evőkanál olívaolaj
két gerezd fokhagyma
3 tojás
9 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
két csipetnyi bazsalikom
só, bors

A túrós masszához:
negyed kiló sovány tehéntúró
1 tojás
1 teáskanál oregánó
2 dkg kiőrlésű rozsliszt
só, bors

A paradicsomokat, az olajat, az összezúzott fokhagymát és a bazsalikomot 10 percig főztem. Hagytam kihűlni, majd hozzákevertem a tojásokat, a lisztet és a fűszereket. A masszát beleöntöttem egy sütőpapírral kibélelt 20*30-s tepsibe. És ezzel felavattam a gyönyörű új tescós tepsimet, ami egyszerűen tökéletes:)
A túrós részhez a hozzávalókat is összekevertem majd egyenletesen elosztottam a paradicsomos tésztán.
Betoltam a 200 fokos előmelegített sütőbe és 40 percig sütöttem.

Salátát is ettünk hozzá és nagyon finom volt!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

wow, ez jól hangzik, majd ki is próbálom..
kb mint egy tejfölös-túrós és paradicsomos pizza-féle tészta nélkül
gratula
R

Gubomano-Zsófi írta...

annyit tarts észben, hogy szerintem több paradicsommal finomabb lenne...bár mostanában masszív paradicsom-mániában szenvedek:)