2009. február 2., hétfő

Spenótos camembert sajtos quiche

Már az ősidők óta szemezgetek ezzel a recepttel, de valahogy mindig közbejött valami. Most az éhségen, egészséges életmódon kívül volt még egy motivációm is. Két hete a Tescoban vettem egy kisebb, 20 cm átmérőjű quiche-es tálat. Ez azért motivált hihetetlenül, mert így az elkészült quiche-t nem egy hétig, hanem csak pár napig eszem. Nem baj, majd ha lesz családom, akik minden morzsát elpusztítanak, akkor majd biztos azokat az időket fogom visszasírni, amikor mindig maradt munkába vihető maradék az esti főzésből. Addig meg maradnak a barátokJ
Még volt egy ösztönzőm. Zsuzsa mindig nagyon finom dolgokat készít amikor nála vagyok és most én is akartam valami jót amikor átjött hozzám.
Így, mindezt összeadva megszületett, múlt csütörtökön az elhatározás, hogy megalkotom a spenótos camembert sajtos quiche-t (huh, már a neve is bonyolult).

Hozzávalók:

Tésztához:
15 dkg teljes kiőrlésű liszt (éljen az a fránya diéta)
7 dkg vaj
1 tojás
Csipet só
+1 tojás a kenéshez

És még:
1 csomag mirelit spenót (én azt szeretem, amelyiknél egyben vannak a levelek, nincsen ízesítve, pürésítve)
2 szál újhagyma
1 vöröshagyma
3 dkg vaj
20 dkg camembert
1 tojás
1,5 dl tejszín
2 paradicsom
3 dkg parmezán sajt
Só, bors

+ felesborsó nehezéknek

Az omlós tésztát összeállítottam, kicsit nehezebb volt ezzel a rozsliszttel dolgozni, de hát mi nem nehezebb rozsliszttel??? Majd fóliáztam és a hűtőben pihentettem. Eredetileg fél órát akartam, de közben megnéztem egy rész az Office-ból és még mindenféle házimunkás teendőmet is elláttam, tehát a fél órából bő egy óra lett, de persze nem történt katasztrófa.
Miután jól lehűlt, a kivajazott formába tettem. Leborítottam sütőpapírral és rápakoltam a felesborsót nehezéknek. 200 fokos sütőben 20 percig sütöttem, majd leszedtem a papírt a borsókkal. Bekentem a tojással a tetejét és még 7 percig sütöttem.
Közben elkészítettem a spenótos tölteléket. A vajat megolvasztottam és benne megpároltam az apróra vágott vöröshagymát és amikor jónak nézett ki a kis szálakra vágott újhagymát. Kb 2 perc után beletettem a spenótot. Főztem úgy 10 percig, hogy jól elpárologjon a leve, majd sóval és borssal ízesítettem.
Amikor a tészta megsült rápakoltam ezt a spenótos keveréket, erre rá a vékonyra szelt sajtot, a szeletelt paradicsomot. Leöntöttem a tejszínből és tojásból készült keverékkel, majd megszórtam a parmezánnal.
Visszatoltam 25 percre a sütőbe és vártam hogy az egész lakást betöltse az illata. Ez annyira nem nehéz, mert nem igazán egy nagy területről van szó. Míg a quiche sült Zsuzsával beszélgettünk, utána meg egy nagyon jót, és legfőbbképpen egészségeset ettünk.

És ahogyan szerintem a képeken is látszik az étel nagyon mutatós. Következtetés: legközelebb ha vendégeket várok felveszem a lehetőségek sorába.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Woe, tényleg nagyon jól néz ki!! Ismét csak gartulálni tudok.. R