2009. február 28., szombat

Gombás- zöldborsós ragu

A rizst pótlandó mostanában sok hajdinát eszem...egy baj van: a hajdinának van egy bizonyos mellékíze (gondolom ez a hajdinaíz...), ami nekem nem kifejezetten nyerte el a tetszésemet...Viszont rájöttem arra, hogy ha olyan étel mellé eszem a hajdinát, aminek nagyon intenzív íze van, akkor nem is olyan rossz. És mindehhez hozzájött az is, hogy nem volt itthon semmilyen hús...és nem is volt kedvem hússal foglalkozni. Így jött a gondolata ennek a ragunak. Elég gyorsan kész lett és tényleg nagyon jól funkcionált hajdina-ízelnyomóként:).


Hozzávalók:

250 g gomba (csiperke)
1 konzerv zöldborsó
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
5 dkg szalonna
majoranna
petrezselyem
só, bors


A gombát megpucoltam és nagyobb darabokra vágtam. Felaprítottam a hagymát és a szalonnát. Majd ezt megpirítottam, bele a hagymát. Amikor ez megpirult beledobtam a gombát, fűszereztem és 10 perc alatt, fedővel lefedve, puhára pároltam. A végén belekevertem a borsót és még egy kicsit összefőztem és kész is lett.


Az íze finom, az illata mennyei. És jó a hajdinához.

Nincsenek megjegyzések: