2008. május 14., szerda

Csokoládés mogyorótorta

Ez a bejegyzés meglehetősen megkésett, de jobb később, mint soha. Ugye?
Pár hasznos tipp a jövőre nézve. Az ember mindig a saját faszságából tanul a leginkább. Ugye?

1. Ha a legjobb barátnőd rábök egy receptre, hogy „lécci-lécci-lécci ezt csináld meg nekem”, akkor ajánlatos elolvasni a receptet mielőtt rávágod, hogy „Persze, naná”. Mert kiderülhet (mint, ahogy nálam ki is derült), hogy a bevállalt recept valami iszonyatosan bonyolult. Egy olyan recept, ahol minden lépés legalább 20 perc és legalább 3 edény kell hozzá.

2. Soha ne feledd elolvasni a nehézségi fokozatot. Én eddig nem tulajdonítottam ezeknek különösebb jelentőséget, de most megtanultam, hogy a négyszakácssapkás-mesterszakácsoknak fokozat mit is jelent. Azt, hogy három óráig fogsz szarakodni, de a végeredmény nem is fogja megközelíteni a képen lévőt.

Mindenesetre a mogyorótorta nagyon jó ízű volt. Igaz három óra munkával sikerült egy nagyon szép, meglehetősen esztétikus pudingot készítenem. Ez egy kicsit kiakasztott, de azért megvigasztalt az a tény, hogy a pudingizé mindenkinek nagyon ízlett.


Hozzávalók:

A mogyorós habtésztához:
2 tojásfehérje
6 dkg kristálycukor
6 dkg pirított, darált mogyoró

Mogyorókrémhez:
1 kanál zselatinpor
3 tojás
1 ek kakaó
15 dkg étcsoki
5 dkg tejcsoki
6 dkg vaj
2 dl habbá vert tejszín

Díszítéshez:
6 dkg pirított, összevagdalt mogyoró
kakaó
porcukor

Huuhhh leírni is nehéz lesz…a sütőt 160 fokra melegítettem, amíg melegedett sütőpapírból három 20 cm átmérőjű kört vágtam és ezeket egy tepsire fektettem. A tojásfehérjéket habbá vertem, majd apránként hozzáadtam a cukrot és a darált mogyorót.
Ezt a meglehetősen ragadós masszát a lapokra simítottam, majd 7 percig sütöttem. És hagytam kihülni.
A krém elkészítése bonyolultabb volt.
A cukrot 3 dl vízben feloldottam, majd forraltam 6 percig. Itt kezdődtek a bonyodalmak, mert elvileg hideg vízbe csepegtetve kis golyókat kellett volna képezni, ami nem történt meg…csak sokkal később. A tojásokat habbá vertem, majd adagonként hozzáadtam ezt a szirupot, addig kell habverővel keverni, amíg ez a krém meg nem emelkedik. A zselatint felforraltam és ehhez hozzáadtam, majd a kakaót is és a felolvasztott csokikat. Ehhez jött a vaj, amivel habosra vertem, majd a tejszínhab.
A masszát szilárdulásig kell(ene) hűteni. Itt jött a második bonyodalom. a cucc egyszerűen nem volt hajlandó szilárdulni. A következő lépésben kreatívnak kellett emiatt lenni, mert a krémet nem kentem a habtésztás lapokra, hanem öntöttem egy szép tálba. De! ugyanúgy megdíszítettem a vágott mogyival és a kakaóval.

2 megjegyzés:

Egedi Barbara írta...

Bocs hogy lepudingoztam.
De a legjobb puding volt, amit valaha ettem. :)

Tényleg nagyon finom volt!

Gubomano-Zsófi írta...

Nem gond...tény, hogy naggggyon hasonlított egy pudingra:)