2008. május 14., szerda

Rakott brokkoli

A recept a munkahelyemről származik, ajándékba kaptam.
Már többször gondoltam rá, hogy megcsinálom, de ugye mostanában leálltam a főzéssel..."for personal reasons":) igen, éljen a Pop, csajok, stb.
Igazából a munka oroszlánrészét így sem én csináltam, inkább csak figyeltem és ellenőriztem, h minden rendben haladt-e. A dicséret jelentős része Ritát illeti, tegnap ő volt a főügyes.

Na de akkor:

Hozzávalók:
1 kg brokkoli
1,5 fej lilahagyma
4 ek zsemlemorzsa
15 dkg rokfort
2 marék apróra tört mogyoró
3 ek vaj
Só, bors

Most megpróbálom igazságosan leírni a munkamegosztást és az elkészítés menetét.
Szóval Rita megfőzte a brokkolit, összetörte a mogyorót és még a sajtot is kis darabokra vágta. Én eközben elmeséltem magánéletem legújabb fejleményeit, paráimat, új zenei élményeimet és ódákat zengtem a korábban már említett Erlend Loe könyvről. Mellesleg összevágtam a hagymák egy részét.
Utána Rita megolvasztotta a vajat, és kikente a hőálló tálat. Én eközben betettem a hagymát a vajba, és elkezdtem kevergetni. Nagyjából annyi volt a feladatom, hogy nem hagytam szénné égni. A zsemlemorzsát és az összevágott mogyorót már nem én pakoltam a lábosba, és a pirítást és a fűszerezést sem én végeztem. A brokkkolit sem én szűrtem le, és nem én kevertem össze a sajt felével. Nem én szórtam rá a zsemlemorzsás-mogyis-hagymás keveréket. A tetejére sem én tettem a maradék sajtot. A sütőbe sem miattam került.
Viszont mindeközben elénekeltem a Love and devotion című zseniálisan rossz számot. Kétszer is. Mást úgysem tettem hozzá.
A végeredmény viszont nagyon finom lett.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi Zsófi a dícséretet! De valljuk be, nélküled nem jöhetett volna létre!! :) Amúgy tényleg k_rva jó volt, nekem bejött!!!
Máskor mikor jössz hozzám főzni?
R