2008. május 14., szerda

Gombás spárga




Hát érdekesen alakult a tegnapi főzés. Elve nagyon rég óta valahogy nem tudom magam rávenni a főzésre. Egyszerűen semmi kedvem sincs hozzá...nem mintha máshoz sok kedvem lenne. Mostanában két dolgot csinálok: olvasok és agyalok. Esetleg fordított sorrendben. Nehéz dolog az élet:), főleg azért mert igazából meg nagyon egyszerű.
Erre az egyszerűségre világít rá az a könyv, amit vasárnap olvastam ki, amikor egy parkban játszottam a nyugdíjast.
Azt hiszem, sőt biztos vagyok benne, hogy megvan az új kult-könyvem: Naiv.Szuper. Itt lehet róla bővebben olvasni. És majd én is írok róla részletesebben.

Visszatérve a tegnapi főzéshez.
Gondoltam a tavasz és az egészség jegyében készítek egy spárgás-gombás pulykaragut. Mert szeretem a spárgát és olyan kevés ideig lehet frisset kapni. Igen ez volt az eredeti terv...de a sors, Isten, élet (ki miben lát értelmet) közbeszólt. A pulyka ugyanis nem volt jó. Ki kellett dobni. Kicsit meg is sirattam a nyolcszáz forintomat...így lett a menő raguból elég közönséges sült zöldség.
De amint már többször leírtam a sültzöldségek jót tesznek a hangulatnak és jót tesznek az agynak is.

Azért kis zenét is kell ajánlani a sültzöldségek főzéséhez. Ezt a számot szombaton hallottam meg és azóta teljesen beleivódott a gondolataimban. Igen van benne egy solo, amit kihagynék, de egyébként egy nagyon kedves, megnyugtató, ha nem is kifejezetten feldobós szám.

Íme a recept
Hozzávalók:

500g zöldspárga
250 g gomba
1 vöröshagyma
2 ek vaj
Kis víz
Kakukkfű
Só, bors


A zöldségeket szépen, ritmusosan (az előző számra) megpucoltam, a hagymát és a gombát kis szeletekre vágtam, a spárgákat csak kettévágtam, hogy beleférjenek a lábosba. A hagymát az olvasztott vajon megfuttattam kicsit (nem pirítottam, de lehet hogy kellett volna) majd rádobtam a gombát és a spárgát. Rászórtam a fűszereket, meglocsoltam a vízzel és puhára pároltam. Amikor kész lett, egy ici-picit lepirítottam az egészet.
Azért finom lett, még akkoris ha semmi köze sincs az előre eltervezett raguhoz.

Nincsenek megjegyzések: