2008. június 10., kedd

Áfonyás-nektarinos lepény

Ha egy barátodnak szülinapja van csinálsz neki valami különlegeset. Volume 2.

Hozzávalók:

25 dkg túró
10 dkg nádcukor+ valamennyi a szóráshoz
35 dkg liszt
2 tojás
1 kk szódabikarbóna
1 kk mandulaaroma
1 kk citromlé
1 dl olaj
1,5 dl tej
5 dkg szeletelt mandula
10 dkg áfonya
2 nektarin
3 dkg vaj
Csipet só

A túrót összetörtem a tojásokkal, majd adagonként hozzáadtam a cukrot. A citromlevet, aromát, sót hozzáadtam, majd elkevertem az olajjal és a tejjel. Ebbe a híg masszába hozzákevertem a lisztet és a szódabikarbónát. Az egészet egy jól kivajazott üvegtepsibe. A nektarinokat cikkelyekbe vágtam és belenyomkodtam a tésztába. Az áfonyákat közéjük pakoltam. Megszórtam a tetejét egy kis nádcukorral és rálocsoltam a megolvasztott vajat. (Tipp ha mikróban olvasztod a vajat, és úgy gondolod három percig kell olvasztani. Gondold meg. Vagy legalább takard le.) Még megszórtam a mandulával és utána irány a sütő.

200 fokos előmelegített sütőben 35-40 percig sütöm.

Én magam, a körülmények szerencsétlen alakulása miatt nem kóstoltam a sütit, de várom a véleményeket.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

a süti nagyon süti volt, belzi is imádta. a szülinapos pedig nem is merné kritizálni...
(és konstatálta, hogy az utóbbi időben bármilyen étek kerül ízlelőbimbói közelébe a gubómanókonyhából, azt köteles véleményezni. ezentúl jobban odafigyel, nehogy ezen múljék)

Gubomano-Zsófi írta...

:) mókás vagy, tuti kapsz még sütikét

Névtelen írta...

Húha, basszus, ez a süti nagyon tuttin hangzik!! Áfonya-nektarin!! Kedvenckéim!! Majd nekem is egyszer, ha már nem lesz 40 fok és épp rossz kedvem van...jóóóó? R

Gubomano-Zsófi írta...

Oké, de akkor szeretnék Neked ilyet sütni, amikor jó a kedved! Mert inkább legyél vidám, mint szomorú!!!!! Új életfilozófia:)