2008. június 2., hétfő

Spenótos lepény

Omlós tésztához:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
1 tojás
Csipet só
1 ek ecet

+ tojás a kenéshez
nehezék

Töltelék:
500 g friss spenót
20 dkg ricotta sajt
1 dl tejszín
3 tojás
2 dkg vaj
Szerecsendió
Só, bors


Az omlóstésztát összeállítottam, majd fél órára a hűtőbe tettem. Közben azon agyaltam, hogy mennyire durva, hogy június van. Megint. Tavaly ilyenkor már azt hiszem hihetetlen pánikban tanulgattam az államvizsgára, és azon gondolkoztam, hogy miért is nem mentem el inkább szociológiára, vagy maradtam volna a seggemen a jogon...na mindegy ez igazán máshova tartozik. Két éve pedig már izzítottam magam a VB-re...mondjuk az EB-t most is várom....Szóval ezt csináltam amíg az omlóstészta pihizett.

Után a kivajazott quiche-formába nyomkodtam, rátettem a nehezékeket és sütöttem 180 fokon 25 percig. Megkentem a tojással és még 7 percig.

Amíg ez sült elkészítettem a tölteléket. A spenótleveleket nagyon (hangsúlyozom, hogy nagyon) alaposan megmostam. Megpároltam a 2 dkg olvasztott vajon, majd alaposan elfőztem a kijövő levet. Belekevertem a három tojást, a ricottát, a tejszínt és a fűszereket. Jó sűrű massza lett belőle.
Amikor a sütés második fordulója is letelt belekanalaztam a tölteléket a formába és sütöttem még 35 percig. Addigra a töltelék is megszilárdult. A szakácskönyv azt írta, hogy szúrjunk bele süteménytűt, hogy megnézzük kész-e. Én úgy éreztem enélkül is meg tudom állapítani...de azért megszúrtam. És tényleg megsült 35 perc alatt.

Tálaláskor egy olyan számot hallgattunk, amire szombat késő este döbbentem rá, hogy már szinte elfelejtettem. Ez volt az. Azért szép emlékeket idézett fel bennem...

Nincsenek megjegyzések: