2008. március 11., kedd

Áfonyás torta

Imádom az áfonyát és már ezer éve szerettem volna ezt a sütit elkészíteni. De valahogy mindig elmaradt, vagy alapanyagok hiánya, vagy vendégek kívánságai miatt. Na de most!!! WOW!


Hozzávalók:

a gyümölcsös részhez:
30 dkg tőzegáfonya
10 dkg finomítatlan nádcukor
6 dkg dió

tésztához:
5 dkg liszt
20 dkg finomítatlan nádcukor
15 dkg olvasztott vaj
2 tojás
1 ek citomhéj
csipetnyi só
a tetejére porcukor

A gyümölcsöt kivajazott, 28 centis, kapcsos tortaformába terítettem egy rétegben (közben hatalmas erőfeszítéssel kibírtam, hogy ne egyem meg legalább az áfonya felét...), rászórtam az apróra vágott diót és a nádcukrot. (Kis hangulatelemzés gubomano-zsófitól: A dióvágás számomra egy elég gyűlöletes feladat, macerás és a vége felé már elég ingerült és nyűgös vagyok...kivéve persze, ha olyan a recept, hogy megkívánja azt, hogy kinyissak valamilyen bort, likőrt...ilyenkor vidámabban rá tudom venni magamat a monoton aprításra)
A tésztához a lisztet, a cukrot és a sót összekevertem, majd összemacsáztam a kissé felvert tojással, az olvasztott vajjal és a citromhéjjal. A meglepően sűrű masszát a gyümölcsre kanalaztam, majd megpróbáltam egyenletesen eloszlatni. 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem, majd amikor már annyira jó illat volt a lakásomban, hogy azt hittem hirtelen boldog vagyok kivettem hűlni. Porcukorral megszitáltam...végre használtam azt a kis édes szűrőt, amit kb egy éve vettem.

Vendégségbe vittem...és én úgy láttam tetszett közönségnek, de nyugodtan lehet akár véleményt is írni róla.

4 megjegyzés:

Egedi Barbara írta...

Zsófikám!
Honnan szerez az ember tőzegáfonyát és finomítatlan nádcukrot???

Ezt ost teljesen komolyan kérdzem. egyrészt mert IMÁDOM az áfonyát, másrészt, mert Zsolti fontolgatja a tortád itthoni kivitelezését.

Segíts!

Gubomano-Zsófi írta...

Szia Barbi!

Segítség:

Tőzegáfonya: én a már említett kedvenc bioboltomban vettem, de ha nincs kedved odáig kalandozni, akkor vegyél sima vörösáfonyát, amit pl. Sparban, Matchben tuti lehet kapni (ez annyira savanyú, hogy nem gond, ha a cukros változatot veszed...sztem a Naturfood márka nagyon jó)

Finomítatlan nádcukor: szintén Biobolt, de most vettem Sparban barna nádcukrot, ami szintén nagyon jó. Mondjuk drágább, mint a kristálycukor. Szerintem ha Match, Tesco, Auchanba mész lehet kapni.

De ha kell és szólsz legközelebb beszerzem Nektek a cuccokat...és akkor végre találkozunk is:)

pusz

Unknown írta...

az áfonyás torta finya volt...csak a finomítatlan nádcukor sercegett a fogaim között, mint a homok.

Gubomano-Zsófi írta...

nem is sercegett...az a dió volt:)