2008. március 11., kedd

Spenót-torta

A receptet Zsuzsától szereztem, aki más témában, de szintén blogol, csak elég ritkán frissít...jó ez egy kis személyes üzenet volt...

Akkor íme a recept
Hozzávalók a tésztához:

20 dkg liszt
10 dkg vaj
Csipet só
1 tojás
1 ek ecet

Töltelékhez:
1 csomag mirelit spenót
Szalonna
1 lilahagyma (felét felkockázni, a másik felét csíkozni)
2 gerezd fokhagyma
1 dl tej
1 ek liszt
10 dkg reszelt füstölt sajt
Só, bors

Az omlós tésztát összegyúrom, majd becsomagolom és egy órát állni hagyom a hűtőben...lehet tovább is, attól függ mennyi ideig tökölsz a töltelékkel, vagy ahogy velem történ mennyire szundítasz el a kanapén.
De amíg pihizik a tészta érdemes elkészíteni a tölteléket.
A szalonnát kicsi darabokra vágtam és megpirítottam. A zsírjában üvegesre pirítottam a lilahagyma kockázott felét, majd hozzáadtam a fokhagymát. Amikor az egész összepirult ráöntöttem a felolvasztott spenótot, és felöntöttem a tejjel és belekevertem a lisztet. Amikor felforrt sóval és borssal fűszereztem és főztem 5 percig. A reszelt sajt felél belekevertem és összeforraltam.

A 23 cm-es kivajazott tortaformába lapítottam a tésztát úgy, hogy kb 2,5 cm-es széle legyen. Belelapátoltam a tölteléket, a tetejét megszórtam a lilahagymaszeletekkel és elkezdtem sütni 180 fokos előmelegített sütőben.
35 perc után, amikor a tészta széle elkezdett pirulni megszórtam a maradék reszelt sajttal és sütöttem még 10 percig.

Miután kihűlt kiimádkoztam a tortaformából.

Nagyon finom…családomnak ízlett és valahogy olyan szép étel. Ja, és külön vicces elmondani embereknek, hogy spenót-tortát készítesz, mert először nagyon hülye fejet vágnak a név hallatán:)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húha, ez nagyon jól hangzik ám!!
A töltelékbe sok só kellett?? R

Gubomano-Zsófi írta...

Tudod nálam a só az mindig sok:)

Névtelen írta...

Először én is meghökkentem (pedig én nagyon szeretem a spenótot), de aztán láttam, hogy szalonna és hagyma is van benne, s amiben e kettő van, az csak jó lehet :-) No meg aztán, így végigolvasva, tényleg ínycsiklandónak tűnt. Most már valamikor én is kipróbálom valamelyik recepted, s majd beszámolok :-)