2008. július 2., szerda

Baracktorta

Imádom a nyarat. Több okból is. Egyfelől ott van a napsütés és a jó idő. Aztán ott vannak a kiülős helyek, az olvasás a parkban, vagy a Margit szigeten. A cuki vászoncipők, a nyaralás, a lógás, a Sziget. A kibogózhatatlan baráti és szerelmi viszonyok, az új lehetőségek. És az általános nyár hangulat.

De van még egy nagy előnye a nyárnak. Rengeteg barátomnak, családtagomnak, munkatársamnak, ismerősömnek van ilyenkor születésnapja, vagy névnapja. És én ezeket ugye, ahogy mindenki tudja imádom. Imádok ajándékokon gondolkodni, megvenni, elkészíteni, odaadni, látni a reakciókat, átadni a szeretetet. Szóval ez egy jó időszak nekem.

És ahogy a blogon is látszik ebben az évben különféle édességekkel köszöntöm fel barátaimat, családtagjaimat, munkatársaimat, ismerőseimet.

És akkor a szokásos indítás: Ha az ember szülőatyjának névnapja van, süt neki valami finomat. És ez most sikerült, minden önteltség és túlzás nélkül állíthatom, hogy ez a baracktorta lett eddigi főzős-blogolós karrierem főműve. Tényleg az ízek tökéletes harmóniáját valósítottam meg és a látvány is szép volt.

Szóval íme a szuperrecept:

Hozzávalók:

13 dkg vaj
16 dkg liszt
csipet só
1 ek porcukor
60 dkg érett őszibarack
1 ek zsemlemorzsa
8 dkg baracklekvár
szeletelt mandula
vaj a kenéshez

A vajat a liszttel elmorzsolom, hozzákeverem a sót, a porcukrot és a 3 ek jéghideg vizet. Amikor szép, sima lesz a tészta, becsomagolom fóliába és beteszem a hűtőbe pihenni. Ezt a sütit szombaton készítettem, miközben arra vártam, hogy elkezdődjön a 20 éves a Kispál koncert a tv-ben. Gondoltam, felkészülésként is Kispált fogok hallgatni, de PUF lett belőle. És legtöbbször ezt a számot hallgattam meg.
Amikor már egy órája pihent a tészta, akkor kinyújtottam és kivajazott pie-formába nyomogattam. Az alját villával meglyukasztgattam és visszatettem a hűtőbe.
Közben a barackokat forró vízbe dobtam, majd lehámoztam és cikkelyekbe vágtam őket.
A tészta tetejét megszórtam a zsemlemorzsával, majd esztétikusan elhelyeztem rajta a barackszeleteket.
180 fokos előmelegített sütőben 35 percig sütöttem, amíg a tészta széle halvány barna lett. Amikor kihűlt, bekentem a forró baracklekvárral, megszórtam a mandulával és visszatettem még 7 percre sülni. Ettől a lekvártól lett olyan szép csillogós.

Nincsenek megjegyzések: