2008. július 28., hétfő

Rakott zöldbab II.

Hozzávalók:

350 g zöldbab
3 szelet szalonna
3 tojás
1 tejföl
5 dkg ementáli sajt
Szerecsendió
Só, bors

Ez a recept tökéletes mása a korábban bemutatott rakott spárgának, de annyira szép és finom lett, hogy nem bírom megállni, hogy ne tegyem fel. Szóval a szombati nap, ahogy az előbb is utaltam rá a kultúra és a főzés jegyében telt. A magaskultúráról az előbbiben már szóltam, de most kell a popularról is szólni. Zsuzsa rábeszélt, hogy nézzük meg a Mamma Mia-t. Ráadásul úgy, hogy még pénzt is adunk érte. Hogy sikerült ez viszonylag könnyen neki azt nem pontosan tudom, de a lényeg, hogy este moziba mentünk.
Tudtam én előre, hogy ez nem egy olyan program amire szívesen mennék üres pocival...szóval készítettem vacsira egy kis rakott zöldbabot. Közben nem a mozira készültem, hanem egy kis REM mellett a délelőtt látottakat és érzetteket elemezgettem.
Olyannyira sikerült elmélyülnöm ebben, hogy a végén majdnem odaégettem!

Na de eddig is el kellett jutnom valahogy. Mégpedig így:
A zöldbabot majdnem puhára pároltam, majd jól lecsepegtettem. Közben egy tálban összekevertem a három tojást és a tejfölt a fűszerekkel. Egy tűzálló tál aljába fektettem a szalonnát, majd rápakoltam a babot. A reszelt sajttal megszórtam, majd ráöntöttem a tojásos-tejfölös keveréket.
Előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem kb. 30 percet, amíg a tojásos rész nem szilárdult meg és pirult meg (és persze még 5 percig, de ezt már elhagytam volna, ha jobban figyelek és nem mélázom el a dolgokon)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Húha de jól néz ki!! Tényleg!! Amúgy én az égettebbet szertem :) R