2008. július 17., csütörtök

Muszaka

Hozzávalók:

2 közepes padlizsán
2 400g-os hámozott paradicsom konzerv
2 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
40 dkg darált marhahús (figyelem: lehetőség az elkurvulásra! Nagyon finom a muszaka, ha löncshúst használsz...és mennyivel olcsóbb)
1- 1,5 dl vörösbor
olívaolaj
2 késhegynyi fahéj
1 ek oregánó
1/2 pohár natúr joghurt
10 dkg trappista
cukor

bors

A sütőt 200 fokra előmelegítettem, közben megmostam a padlizsánt és 1 cm vastagságú szeletekre vágtam. Egy sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem a szeleteket, megkentem olívaolajjal, megsóztam, megborsoztam és 15 percig sütöttem.
A hagymákat felvágtam, a felét üvegesre pirítottam, majd hozzáadtam a darálthúst. Megsóztam, megborsoztam, rászórtam az oregánot és a fahéjat. Ráöntöttem a bort és fedő alatt puhára pároltam. Amikor kész lett, a maradék levét elfőztem.
A másik hagymát is elkezdtem az olajon pirítani (ez az egy baja ennek a receptnek: rengeteg edény kell hozzá, rengeteg lesz a mosogatnivaló...kell egy inasJ), majd hozzáadtam a zúzott fokhagymákat, és amikor, ahogy Zsuzsa fogalmazott, már érezni lehetett az illatát ráöntöttem a paradicsomkonzerveket, megsóztam, borsoztam és egy kevés cukrot adtam hozzá. Sűrűre főztem.
(Na én az előző két műveletet egyszerre próbáltam végrehajtani, ami amúgy is nehéz, egy minikonyhában pedig szinte lehetetlen. Lett is rumli rendesen.)

Amikor mindkét alapanyag kész lett egy tűzálló üvegtepsit kivajaztam, az aljára sűrűn padlizsánokat (az összes felét) pakoltam, rá a husit, majd erre a paradicsomos szószt öntöttem. Újra egy réteg padlizsán. Ráöntöttem a joghurtot, majd a tetejére tettem szórtam a reszelt sajtot. A 200 fokos sütőben először sütőpapírral lefedve 25-35 percig sütöttem, majd leszedtem a papírt és megpirítottam a tetejét.
Sikeres vállalkozás volt a muszaka a nemzeti ételek-mánia jegyében. Most jut eszembe, még márciusi betegségem előtt terveztem olasz hetet. Hát lehet, hogy ez a hétvége lesz ennek a megvalósulása. Úgyhogy folyt.köv.:)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

És ez is nagggyyyoooonnn finom volt, szóval Köszi nektek (Gubomano és Zsuzsa)!!R