2008. július 2., szerda

Rakott spenót

A meleg miatt egy egész hétig nem főztem. Mondhatom tragédia. Tervezgetni viszont egész héten tervezgettem a rakott spenótot. Na hát a nagy tervezgetésnek az lett a vége, hogy szombat késő este meg is főztem. Nem olyan lett, mint amilyenre számítottam, de nem is lett rossz.
Persze, okos Zsófi elfelejtett képet készíteni a kész állapotról, tehát csak a nyershusis változatot tudom bemutatni...ami azért közel sem néz ki olyan jól, mint a sült-verzió.

Hozzávalók:

500g leveles spenót
500g darált marhahusi
2 tojás
1 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
Majoranna
Kakukkfű
Só, bors

Spenótot megfonnyasztottam, a levét elfőztem. Közben vajon megpirítottam a hagymát és a fokhagymát. Ezt hozzáadtam a darált húshoz, belevertem a tojásokat és megfűszereztem. Utána jött a husiban való pancsolás, amit őszintén nem élveztem annyira, mint gondoltam volna. A sütik tésztájában ugyanis imádok macsázni, de ez a husi dolog nem jött be annyira. Amikor összekevertem, akkor egy tűzálló tálba (a kedvenc Ikeásba) rétegeztem a spenótot és a husit.
Egy réteg spenót, majd egy réteg husi, újra spenót, újra husi. Gondoltam az egészet egy kis sajttal fejezem be, de nem volt otthon....a probléma így megoldódott.
180 fokos sütőben egy bő órát sütöttem.
Finom lett, bár úgy érzem még tudnám hova fejleszteni.

Nincsenek megjegyzések: