2008. július 16., szerda

Kedves-cukormázas csokitorta

Ha az ember nagyon jó barátjának szülinapja van, süt neki valami finomat. Vol. 643.
Zsuzsa szülinapja előtt pár nappal találtam a Sparban iszonyatosan aranyos díszítőcukrokat. Volt rózsaszín gyöngy, meg lila és rózsaszín szívek. Nem tudtam dönteni, megvettem hát mindkettőt.

Így egy két hetes késéssel, de megsütöttem neki a fajita-s estén a tortát, ami szerintem nagyon szép lett:) És íme a receptje:

Hozzávalók:

Tésztához:
20 dkg vaj
15 dkg barnacukor
1 csomag vaníliáscukor
4 tojás
2, 5 dl tej
1 csipet só
30 dkg rétesliszt
5 dkg kakaó
baracklekvár

Mázhoz:
175 g porcukor
3-4 ek hideg víz
díszítőcukor

A vajat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra kevertem, majd hozzákevertem a tojást és a sót. Rászórtam a lisztet, a kakaót és a sütőport, majd a tejjel együtt hozzákevertem.

A tésztát kivajazott, 26 cm-es kapcsos tortaformába öntöttem.

És itt jön a recept titka: hideg sütőbe tettem, a legalsó rácsra és 180 fokon kicsit több mint egy óráig sütöttem (tűpróba!).

Utána teljesen ki kellett hűteni, nehogy a máz megolvadjon rajta. Két részbe vágtam, és közé baracklekvárt kentem.


A mázhoz a porcukrot és a vizet simára kevertem, ehhez nem érdemes mixert használni, mert akkor a cukor mindenhova száll. Amikor már teljesen homogén volt egy késsel rásimítottam és az addig barna torta gyönyörű fehér lett. Már csak meg kellett szórnom a díszítőcukrokkal és kész is lett.
És a szokásos képek mellé egy olyan, amin Zsuzsa van a tortával.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Így utólag is BOLDOG SZÜLINAPO Zsuzsa!
Egyébként tök édi lett a torta!
R