2008. július 2., szerda

Túrós lepény

Egy vacsihoz hozzátartozik a megfelelő desszert is, amelynek kiválasztása nehéz volt, mert mindegyik lehetőség nagyon finomnak tűnt. Végül egy olyan recept győzött, amelynek a neve nem tetszik annyira: „Lusta háziasszonyok rétese”. Szóval én inkább túrós lepénynek nevezem. Remélem ez nem tartozik majd a plágium körébe:)

A süti elkészítése elég egyszerűnek tűnt, csak annyi nehézség merült fel, hogy sok edényre van szükség. És nekem kevés edényem van, és ezeket sem szeretem olyan túlzottan mosogatni. De a végeredmény megkóstolása után rájöttem, hogy megéri a mosogatást.

Íme a recept:

Hozzávalók:
3 dl liszt
2 dl és 3 ek porcukor
¾ kg túró
2 dl tej
3 tojás
3 csomag vaníliás cukor
1 citrom héja
1 barack konzerv
Fél tasak sütőpor


1 tál:
3 dl liszt
2 dl porcukor
Fél tasak sütőpor

2.tál
¾ kg túró
2 – csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja (előtte jól meg kell mosni)
1 barack konzerv

3.tál
3 egész tojás
3 evőkanál porcukor
2 dl tej
1 csomag vaniliás cukor
(Lehet még vanilia puding + 1 dl tejszín)

A tálak tartalmát külön – külön összekevertük. A tepsit kivajaztuk. Ebbe bele öntöttük az 1 tál tartalmának felét erre a 2. tál teljes tartalmát erre az 1 tál második felét erre 5 dkg vajat kockáztunk és erre öntöttük végül a 3.tál teljes tartalmát.
180 fokos, előmelegített sütőben sütöttük kb. 35 percig.
A túró és a barack ízei együtt nagyon-nagyon finomak voltak.

1 megjegyzés:

Simon Zsolt írta...

Hát ez jól hangzik :-) Most amúgy is alkotó hangulatban vagyok, közeljövőben kipróbálom :-)