2008. április 23., szerda

Meisseni túrótorta

Hozzávalók:
6 tojás
25 dkg vaj
25 dkg cukor
1 tk citrom reszelt héja
4 cl citromlé
1 kg túró
10 dkg búzadara
1 ek étkezési keményítő
1 csipet só
4 dkg porcukor

Jótanács:
Egy kicsit macerás a süti elkészítése, de nagyon-nagyon finom. DE!!! jótanács: a túrótortára meginni egy viszonylag nagyobb mennyiségű rumot nem annyira jó ötlet…még akkor sem, ha sokat táncolsz hozzá.

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztottam, majd a sárgájával összekevertem a szobahőmérsékletű vajat és 15dkg cukrot, meg a citromhéjat és a citromlevet. Utána kemény habbá vertem a tojásfehérjét és a maradék cukrot. A túrót, darát és a keményítőt egy nagy tálban összedolgoztam, majd hozzáadtam a vajas masszát. Utána hozzákevertem óvatosan a tojáshabot. Ezt nagyon szép laza mozdulatokkal kell csinálni, ezért érdemes közben kellemes zenét hallgatni. Ajánlom hozzá ezt a számot, amit a napokban fedeztem fel.
Egy 28 cm-es kapcsos tortaformát alaposan kivajaztam, majd szépen belelapátoltam a tésztát.
Sütni először fél órát sütöttem 180 fokon, majd még kb 45 percig 160 fokon.
Miután a torta egészen kihűlt, megszórtam porcukorra és lehet tálalni.

A családnak és barátoknak nagyon ízlett, de nem tudom gyakran fogok-e ilyet sütni, mert nagyon sokat kell mosogatni. De azért megéri.

Egyszer már sütöttem túrótortát. Sztem kb. 5 éves lehettem és papám születésnapjára készült egy olyan recept alapján, amit egy főzős társasjátékban találtam. Na az iszonyatosan rossz lett, amikor felvágtuk a belseje kifolyt és rettenetes íze volt. Szóval most egy kicsit aggódva kezdtem ehhez a sütihez. De most revidiáltam álláspontomat a túrótortákkal kapcsolatban…nagyon ügyesen készítem őket:)

Nincsenek megjegyzések: