2008. április 23., szerda

Parmezános csirke

Múltkor Zsolt megkérdezte, hogy tényleg kizárólag szárnyasokat főzök-e. Igaza van...és a szárnyasok közül is eddig csak a csirkére koncentráltam. Majd megpróbálok egy kicsit sokszínűbb lenni. Pl most vettem pulykahusit, majd a héten kreálok is belőle valamit azt hiszem. Valahogy nem vagyok nagy bizalommal a többi husi iránt, főleg a múltkori szürke-karaj-incidens óta. A marha, meg marha drága...hihi kis szóvicc szerdára.

Szóval:

Hozzávalók:
Csirkemell
5 dkg parmezán sajt
Zsemlemorzsa
Vaj
Pirospaprika
Oregano
Só, bors
Kis víz

A csirkemellet szép vékony szeletekre vágom és még ki is klopfolom egy kicsit. (Klopfolás előnyeiről lásd. Korábbi bejegyzésemet) A sajtot, zsemlemorzsát és a fűszereket egy tányérban összekeverem. Ebben a porban megforgatom a husit, majd lefektetem egy szép tűzálló tálba. A maradék keveréket rászórom. Kis vajdarabkákat helyezek el a tetejére, és meglocsolom a kevés vízzel. A sütőt előmelegítem 180 fokra, majd először fólia alatt sütöm 35 percig, majd ha már puha a husi, akkor további 10 percig pirítom.
A jó benne, hogy frissen és hidegen is nagyon finom étel, és kicsit különlegesebb, mint a szokásos sültcsirke.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Marha marha drága! :):) Elemedben vagy...:):) R