2008. április 28., hétfő

Nagyi-csokitortája


Csalás-e egy áprilisi főzősblogba feltenni olyat, amit korábban csináltam? Lehet, de mivel az én blogom, leszarom. Szóval felteszem azt a tortát, amit tavaly sütöttem Vera szülinapjára. Amikor olyan nagyon meleg volt. Amikor kaptuk az egyenpólót. Amikor meghallgattattam veletek ezt a számot minimum 15-ször. Amikor berúgtunk, és Ábel mászott az álványokon. Amikor én majdnem belepusztultam a röhögésbe. Amikor nagyon furán néztek ránk az emberek az utcán. Amikor egy nagyon jó esténk volt. Na nosztalgia, hangulatelemzés ennyi, snitt.


Szóval azért aktualitása is van a dolognak:

Rita kérte már kb ezerszer a kefíres tortaalap receptet (amit ő nemes egyszerűséggel márnyikának hív...) és a munkahelyemen is felmerült ma a születésnapi torta recept:

Szóval íme a tészta (ha így jobban tetszik márnyika)
Hozzávalók:
1 bögre cukor
3 tojás
1 kefír
2 bögre liszt
1/2 pohár olaj
1 ek sütőpor

Kurva egyszerű: mindent összekeverni habverővel (lehetőleg vmi turbofunkcióval) és kb 45 percig sütni 180 fokos előmelegített sütőben. Érdemes beledöfni egy sütistűt megnézni, h átsült-e. Ha nem sült át, akkor nem olyan finom.
Nagyi csokikréme hozzávalók:
15 dkg vaj
1 tojás
20 dkg porcukor
1 kávéskanál őrölt kávé
2 ek kakaó
mindent nagyon alaposan elkeverni és bevonni vele a sütit.


Ajánlom egyébként a marcipánfigurák házi készítését. Mert mókás. Érdemes megtekinteni a képet. A profikat (egér, rózsa) Rita készítette, a béna, de azért karakteres virágok az én remekműveim.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

:)
1: nem csalás régi recepct, hiszen TE csináltad, és blogod internetes naplódban is visszaemlékezhetsz, nem? :)
2: mentségemre legyen mondva - ezerszer elkérés miatt - hogy a költözéskor Anyum lenyúlta a szakácskönyvét :), azaz ismét a recepct hiányában szenvedtem. Szóval, köszi, és köszi!!
3, marcipánfigurák: nme profik az enyémek, és a tieid sem bénák, kikérem minden általunk készített marcipán nevében, igenis finomak és kedvesek :):) és tényleg jó móka tenyérrel maszatolni, mintegy 5 éves, aki gyurmakígyút alkot :):)
R

Gubomano-Zsófi írta...

Éljen a maszatolás...és a kajacsaták
lásd:
http://www.youtube.com/watch?v=G1f2M5G9KG8