2008. április 23., szerda

Falatkák, avagy a mirelit levelestészta az új legjobb barátod

Amikor a családod jön hétvégén vendégségbe és azért szeretnéd őket lenyűgözni, mert ugye azért mégis család meg ilyenek, akkor rájössz, hogy a mirelit levelestészta tényleg az új legjobb barátod. Miért is? Mert nagyon egyszerű, nem túl drága, sok féleképpen elkészíthető, és ha csak nem égeted oda lehetetlen elrontani. A sokféleséget kihasználva, három különféle sós falatkát is készítettem és persze közben bőszen fotóztam. Kb a negyvenedik képnél eszembe is jutott, hogy talán nem vagyok teljesen éppelméjű, kicsit flúgos vagyok, de aztán korrigáltam, ez nem bolondság, hanem egyfajta különlegesség, egyfajta báj, úgy is mondhatnánk. Mert aki ismer tudja, hogy ezt a roppant lelkesedést az életem összes területén tudom hasznosítani...és éppen ettől leszek olyan „Zsófis”.

Na lelkizést félretéve (jó lenne nem agyalni egy ideig) jöjjenek a receptek:

Husis háromszögek- a klasszikus


Hozzávalók:

Leveles tészta
3 virsli
2ej tejföl
Só, bors
Felvert tojás a kenéshez

Először elkészítettem a tölteléket.

A töltelék igazán egyszerű. A virsliket összetrancsírozodtam egy villával, jó alaposan. Ez alapvetően szerintem elég jó móka volt, ritmusra csináltam, közben ezt a rég elfelejtett kilencvenes évek klasszikusát hallgattam. Ehhez a péphez kevertem a tejfölt és a sok sót és borsot. Jó alaposan kell fűszerezni, mert a leveles tészta elég ízetlen úgy önmagában.

A következő lépésben kb 8X8 cm-s négyzetekre vágtam a leveles tésztát. (Tarhunta, külön Neked hangsúlyoznám, a kb. szót, nem kell elkezdened vonalzóval méregetni...:))

A kis négyzetek közepére pakolok kb. 1 kávéskanál tölteléket, majd a négyzeteket pici, cuki háromszögekké hajtogatom. A széleket alaposan meg kell nyomorgatni, mert különben szétnyílik és kifolyik belőle a töltelék. És az égett tejfölnél jobban semmit sem utálok jobban tepsiről vakargatni.
Sütés előtt szépen megkenem a tetejét felvert tojással és mehet az előmelegített 200 fokos sütőbe 10-15 percre.

Fincsi-fincsi bulikaja- jól felszívja az alkoholt és még finom is.

Piros pestós négyzetek

Hozzávalók:

Leveles tészta
Piros pestó
Parmezán sajt
Felvert tojás a kenéshez

Úgy jutott eszembe ez a falatka, hogy belenéztem a hűtőbe, és láttam van otthon piros pestó. Ritkán szoktam venni, mert nagyon drága, nincs belőle olcsó Spar-os verzió, mint a bazsalikos pestóból. De múltkor nagyon megkívántam, és aranyáron beruháztam. Ettem belőle egyszer, és megmaradt. És ahhoz drága, hogy ott álljon, romoljon, penészedjen...ugye milyen étvágygerjesztő a blogom olvasása????

Szóval 8X8-as négyzeteket vágok a tésztából, közepére kenek egy kevés pestót, majd megszórom parmezán sajttal. A pestó önmagában annyira sós, hogy nem kell külön sózni. Az összehajtogatás esztétikai szempontok miatt bonyolultabb, mint a húsos háromszögeknél láthattátok. Mind a négy sarkát behajtottam, úgy hogy egy kisebb négyzet keletkezzen. A sajt olvadása miatt itt is alaposan meg kell nyomorgatni a széleket. Utána tojás a tetejére, majd a 200 fokos sütőbe 10-15 percre. Én melegváltásban készítettem ezeket, jó volt látni ahogy megsült az egyik, rögtön jöhetett az újabb adag:)
Juhtúrós négyzetek

Hozzávalók:

Leveles tészta
Juhtúró
1 vékony szeletekre vágott lilahagyma
Felvert tojás a kenéshez

A leveles tésztát megint felvágtam. A közepére egy kupac juhtúrót pakoltam, a tetejére pár szép vékony szelet lilahagymát rendeztem el, úgy hogy kifejezetten esztétikus legyen. Majd az előbb bemutatott négyzetes módon összehajtogattam. A végén bekentem a tetejét a tojással és sütőbe. Amikor sült ennek volt a legfinomabb illata, és a husis háromszögek népszerűsége ellenére nekem magasan ez ízlett a leginkább.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Basszus, ezek k_rva jól nahgoznak!! Nekem olvasásra is magasan juhtúrós tetszik! R